Binnen een gezin ontstaat de verdeling van het huishouden in de loop van de tijd vanzelf:
– De een doet de was, de ander wast de auto.
– De een geeft de planten in huis water, de ander de planten in de tuin.
En wat ook vaak voorkomt is dat één iemand de financiële zaken regelt.
Dat dit heel ver kan gaan ervaarde ik toen ik, al een paar uur na het plotseling overlijden van haar man in paniek werd gebeld door zijn echtgenote om te komen helpen.
Zelf zit mevrouw in een rolstoel en haar man was haar steun en toeverlaat.
Ze wist dat er een uitvaartverzekering zou moeten zijn, maar waar en voor hoeveel?
Een pinpas? Nee, die heeft ze niet omdat geld opnemen en boodschappen zijn taken waren. Zelfs de pincode van zijn pas kende ze niet.
Deze situatie vraagt om snel en accuraat handelen, uiteraard nadat eerst alle aandacht en zorg is besteed aan een liefdevol en waardig afscheid.
Na het uitzoeken en benaderen van de uitvaartondernemer heb ik alvast een deel van de papieren doorgenomen en haar op een groot aantal punten gerust kunnen stellen.
We spreken af dat ik na de uitvaart bij haar langskom om alles door te spreken, de administratie mag ik meenemen zodat ik goed voorbereid ben.
Taakverdeling tussen partners ontstaat vanzelf, je doet waar je goed in bent.
Het Levensregister is een levensloopbestendige tool en bewijst zijn dienst zeker ook bij een plotseling overlijden. Alles overzichtelijk bij elkaar.
Mijn werkzaamheden als executeur voor de nalatenschap van haar man heb ik af mogen ronden met een volledig ingevuld Levensregister voor haarzelf, zodat bij calamiteiten of overlijden de kinderen niet de paniek en wanhoop hoeven te ervaren zoals haar is overkomen.
Wil jij je administratie ook op orde brengen zodat een ander, te allen tijde, direct de zaken op kan pakken of over kan nemen? Maak dan nu een account aan.